Sproglige færdigheder ved starten af børnehaveklassen – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

Forside > Centerets forskning > Sproglige færdigheder ...

Sproglige færdigheder ved starten af børnehaveklassen

I dette projekt undersøgte vi børns sproglige færdigheder ved starten af børnehaveklassen, hhv. årgang 2004 og 2007. Årgang 2004 deltog i en opfølgende undersøgelse i 2. klasse med fokus på læsefærdigheder. Projektet blev gennemført for Undervisningsministeriet.

Resultaterne er beskrevet i tre rapporter:

  • Juul, H. (2008). Sproglige færdigheder i børnehaveklassen – en sammenligning af årgang 2004 og 2007. Undervisningsministeriet/Center for Læseforskning. 32 sider. (PDF)
  • Juul, H. (2007). Sproglige færdigheder og læseudvikling. En undersøgelse af danske børn fra starten af børnehaveklassen til 2. klasse. Undervisningsministeriet/Center for Læseforskning. 71 sider. (PDF)
  • Juul, H. & Elbro, C. (2005). Sproglige færdigheder ved starten af børnehaveklassen. Rapport om en undersøgelse gennemført for Undervisningsministeriet efteråret 2004. Undervisningsministeriet/Center for Læseforskning. 68 sider. (PDF)

samt i denne lille artikel:

  • Juul, H. (2008). Sprogtestning ved starten af børnehaveklassen. Logos. Audiologopædisk Tidsskrift, nr.53, side 4-8. (PDF)